Träningsveckan

Lördag 11 november - Träningsläger

Det är äntligen dags igen för träningsläger. Detta kommer ske lördagen den 11 november och hålls av Christer i vår dojo. Vi tränar hårt för att sedan avsluta med pizza.

Anmäl er gärna så snart som möjligt då vi har ett minimum på 10 pers för detta. Blir vi för många kör vi i stora salen som vid tidigare år. Det kommer bli asroligt!

12:00 - Kickboxning med Sensei Christer

12:00 - Kickboxning med Sempai Sten / Padawan Jonathan

12:00 - Funktionell fys

OSU!

Radio- & TVs Ju-Jutsuklubb

Radio och TVs Ju-Jutsu Klubb startade 1972. Klubben tillhör SRTVIF och är till för anställda hos SR, SRF, SVT och UR som är intresserade av självförsvar, kampsport och kroppsviktsträning.

Klubben är ansluten till Svenska Budoförbundet som är en del av Riksidrottsförbundet, vilket borgar för en hög kvalité på träningen.

Våra instruktörer är

Sten Booberg (Ju-Jutsu Kai, Kickboxning) utbildad D-instruktör - Ju-Jutsu Kai, med bakgrund från Minami Ryu Ju-Jutsu

Jonathan Katzeff (Kickboxning)

Chefstränare är

Christer Ringblom, GIH-utbildad idrottslärare, tränat och tävlat i Judo, Karate och Ju-Jutsu.

Han är A-instruktör i Ju-Jutsu Kai, utbildad boxningstränare, utbildad domare i Shootfighting/MMA samt Supervisor och Tävlingsledare i SMMAF.

Christer är f.d. förbundskapten för Svenska Landslaget i MMA.

Svenska Landslaget har skördat 21 medaljer under 2016 varav en av våra idrottare, Gabriella Ringblom, vann guld på VM och Afrikanska Mästerskapen samt silver på EM.